پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

جایزه اسکار افتخاری به «مایکل جی.فاکس» اهدا شد

  • کد خبر: ۱۳۵۸۵۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
جایزه اسکار افتخاری به «مایکل جی.فاکس» اهدا شد
«مایکل جی. فاکس» بازیگر سینما و تلویزیون برای کمک به جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در زمینه بیماری پارکسینون، با دریافت جایزه اسکار افتخاری مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «مایکل جی. فاکس» بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در کمدی تلویزیونی «روابط خانوادگی» و فیلم‌های «بازگشت به آینده» تماشاگران را مجذوب خود کرد، از سوی آکادمی با دریافت جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستانه ژان هرشولت) برای فعالیت‌های حمایتی در جهت جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در مورد بیماری پارکینسون، مورد تقدیر قرار گرفت.

فاکس در سن ۲۹ سالگی به بیماری پارکینسون که یک اختلال عصبی که باعث لرزش و سایر علائم می‌شود، مبتلا شد و فعالیت بازیگری خود را محدود کرد و بنیادی تحت عنوان «مایکل جی. فاکس» را برای تحقیقات پارکینسون تأسیس کرد تا در جستجوی درمانی برای این بیماری باشد.

این بازیگر کانادایی در مراسم سالانه جوایز گاورنرز آکادمی اسکار پس از دریافت جایزه افتخاری گفت: «اینجا ایستادن و پذیرفتن محبت شما به عمیق‌ترین حالت متواضعانه است». فاکس همچنین گفت که سخت‌ترین قسمت در مورد بیماری‌اش، دست و پنجه نرم کردن با عدم قطعیت بود و او سال ها بیماری خود را خصوصی نگه داشته است، زیرا نمی دانست اگر مخاطبان بدانند که من درگیر این مشکل هستم، می توانند باز هم به کمدی‌های من بخندند یا خیر.

«دایان وارن» ترانه‌سرای پرکار که آثارش در ۱۰۰ فیلم سینمایی استفاده شده است، «پیتر ویر» کارگردان استرالیایی که برای فیلم‌هایی چون «شاهد» و «انجمن شاعران مُرده» شناخته می‌شود و «یوژن پالسی» نخستین زن سیاه‌پوست که یک فیلم (یک فصل سفید خشک) برای استودیوهای بزرگ هالیوودی ساخت، دیگر دریافت‌کنندگان جایزه اسکار افتخاری امسال بودند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->